Satış Danışma Hattı: 0(850) 532 43 40 | 0(312) 830 69 59 bilgi@turkuazsoft.com.tr

e-Arşiv Fatura

e-Arşiv Fatura

Turkuazsoft ile e-Arşiv Fatura’ya Geçerek Kağıt Fatura Kullanımını Ortadan Kaldırın !

e-Arşiv Fatura kullanmaya başlayarak e-Fatura mükellefi olmayan müşterilerinize ve nihai tüketicilere e-Arşiv Fatura kesebilirsiniz. Sistemde oluşturduğunuz e-Arşiv Fatura‘larınızı müşterilerinizin e-posta adreslerine gönderebilir yada kağıt çıktısı alarak elden teslim edebilirsiniz.

e-Arşiv Fatura Nedir?

 

Turkuazsoft ile e-Arşiv Faturası kesmek artık çok daha karlı ve düşük maliyetli. Özel Entegratör güvencesinde e-Arşiv Fatura sistemine dahil olabilmek için e-Fatura kullanıcısı olmanız gerekmektedir. Eğer Turkuazsoft e-Fatura kullanıcısı iseniz e-Arşiv Fatura Sistemine dahil olmak için ekstra maliyet gerektirmez. Size hiçbir yük ve maliyet getirmeden e-Arşiv Fatura sistemini e-Fatura paket sisteminize dahil ederek aynı günde e-Arşiv Faturası kesebilirsiniz. Turkuazsoft dijital belgeleri kullanmaya başlayarak sizde kağıt fatura kullanmayı tamamen bırakıp e-Belge ayrıcalıklarından bir an önce faydalanmaya başlayabilirsiniz.

 

7/24 Canlı e-Belge Sistemi

Uzaktan Erişim Desteği

Mobil Erişim Özelliği

S.S.S.

Sıkça Sorulan Sorular

e-Fatura Uygulamasının Avantajları Nelerdir?
  • Tamamen elektronik ortamda gönderilip alınan faturalarınız ile kağıt kullanımını ortadan kaldırarak doğanın korunmasına katkı sağlayabilirsiniz.
  • Fatura matbaa, kağıt, arşiv ve depolama maliyetlerinizi düşürerek iş gücü maliyetlerinizi de azaltabilirsiniz.
  • Faturalarınızı kargolama maliyetlerinizi ortadan kaldırabilirsiniz.
  • Faturalama süreçlerinizi hızlandırarak eski faturalarınıza saniyeler içerisinde ulaşırken aynı zamanda denetim ve raporlamalarınızı kolayca gerçekleştirebilirsiniz.
  • Ayrıca müşteri ve satıcılarla mutabakat yapmayı kolaylaştırabilirsiniz.
  • Mali mühürlerinizle imzalanan faturalarınız GİB denetiminde müşterilerinize ulaştırılırken sertifikalı teknik altyapı sağlayıcıları ile faturalarınıza dış erişimin sınırlandırılmasıyla dijital ortamda saklayabilirsiniz.
e-Fatura Uygulamasına Geçiş Zorunluluğu Kapsamı Nedir ?
  • 2018 ve takip eden yıllar içerisinde brüt satış hastılatı, cirosu 5 Milyon TL ve üzeri olan tüm mükelleflerin, takip eden yıldaki Temmuz ayına kadar kadar,
  • İnternet ortamında ilan yayınlayanlar ve internet ortamındaki reklamlara aracılık edenler, 1 Temmuz 2020’ye kadar,
  • İnternet üzerinden online satış kanalı bulunan ve satış yapılmasına aracılık eden tüm mükellefler, 1 Temmuz 2020’ye kadar,
  • ÖTV Kanunu ekli I sayılı listede belirtilen malların imalatı, ithalatı ve dağıtımını yaparak Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu(EPDK) tarafından lisans sahibi (bayilik lisansı dahil) tüm mükellefler, 1 Temmuz 2020 tarihine kadar,
  • ÖTV Kanunu’da ekli III sayılı listede yer alan malların imalatı, inşaası ve ithalatını yapan tüm mükellefler ,1 Temmuz 2020’ye kadar e-Fatura Uygulamasına geçiş zorunluluğu bulunmaktadır.
e-Fatura Aktivasyonu Nedir ? Nasıl Aktivasyon Yapılır ?

e-Fatura kullanıcısı olabilmek, gönderebilmek ve alabilmek için Mali Mühürünüz ile hesabınızın aktivasyonu sağlanması gereklidir.

Elektronik Fatura aktivasyon işleminden sonra 3 saat içerisinde GİB Kayıtlı Kullanıcılar listesinde firmanızın yer edinmesiyle  elektronik fatura kayıtlı kullanıcısı olunmaktadır. Bu listede yer alınmasıyla birlikte resmi olarak elektronik fatura kesebilme ve alma yetkilerine sahip olarak süreç tamamlanmaktadır.

Tüm bu süreciniz Turkuazsoft tarafından yönetilerek ve tamamlanmakta sizlerin e-Fatura sistemine dahil olmak için hiçbir ayrı işlem yapmasına gerek kalmadan. Anahtar Teslim e-Belge avantajından faydalanabilirsiniz.

Detaylı bilgi için 0850 532 43 40 – 0312 830 69 59 arayabilirsiniz.

e-Fatura Canlı Başvuru Sorgulaması Nedir ? Nasıl Sorgulama Yapılır ?

e-Fatura Başvurunuzun sürecini ve durumunu sorgulamak için https://portal.efatura.gov.tr/efaturabasvuru/Sorgula.jsp linkine tıklayarak VKN veya TCKN ile kayıt sırasında verilen e-Posta adresini girerek başvurunuzun canlı sorgulamasını kontrol edebilirsiniz.

Ayrıca mevcut bilgileriniz ile sistemde kaydedilen bilgilerinizi karşılaştırarak doğruluğunu kontrol edebilirsiniz, doğruluğunu kontrol edebilirsiniz.

GİB tarafından uygumalaya alınan bu sorgulama sistemi e-Fatura sistemine geçerken mükelleflere büyük kolaylık sağlamaktadır.

 

Detaylı bilgi için 0850 532 43 40 – 0312 830 69 59 arayabilirsiniz.

e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Arasındaki Fark Nedir ?

e-Belge portalı üzerinden oluşturabileceğiniz iki çeşit fatura türü bulunmaktadır. Bunlar “e-Fatura” ve “e-Arşiv Fatura” olarak adlandırılmaktadır.

Elektronik Fatura ve e-Arşiv Fatura düzenlenme açısından birbirinin aynı gibi gözükse de aralarında ayırt edici net farklar bulunmaktadır.

e-Fatura: Faturalarınızı elektronik ortamda yalnızca e-Fatura sistemine dahil olan kullanıcılara düzenleyebileceğiniz bir fatura türüdür. e-Arşiv Fatura ise e-Fatura kullanıcısı olarak GİB kayıtlı kullanıcıları arasında yer almayan ve kişii kurum ve kuruluşlara düzenlenen elektronik faturalardır.

e-Fatura türü yalnızca  uygulamada kayıtlı kullanıcılara düzenlenebilir, gönderilebilir ve iletilebilmektedir.

e-Arşiv Fatura türünde ise yalnızca e-Fatura kapsamı dışındaki alıcılara kesilen faturaları içermektedir. Online olarak oluşturulan e-Arşiv faturalar müşterilerin e-Posta adreslerine gönderim sağlanbileceği gibi aynı zamanda kağıt çıktısı alınarak müşteriye teslimi sağlanabilmektedir.

Elektronik Fatura ise oluşturulduktan sonra sistem üzerinden müşteriye ticari veya temel fatura senaryosu seçilerek yalnızca sistem üzerinden gönderilmesiyle geçerlilik kazanmaktadır. e-Fatura öncelikle GİB(Gelir İdaresi Başkanlığı) sistemine iletilir ve daha sonra GİB tarafından faturanızda bir hata tespit edilmemesi durumunda dakikalar içerisinde GİB karşı firma sistemine kesilen faturanızın iletimini sağlar.

e-Fatura Uygulamasına Dahil Olduktan Sonra Kağıt Fatura Kullanabilir Miyim?

e-Fatura sistemine dahil olan mükellefler tüm faturalarını artık dijital ortamda kesmek zorundadırlar. e-Fatura uygulamasına geçtikten sonra kağıt fatura kullanılmamalıdır. Portalınız içerisinden e-Fatura, e-Arşiv Fatura vb. e-Belge türlerini tüm müşterilerinize otomatik bir şekilde yönlendirilmenizle birlikte kesebilirsiniz.

e-Fatura Uygulamasına Dahil Olduktan Sonra e-Defter'e de Geçmek Zorunda Mıyım?

İsteğe bağlı e-Fatura uygulamasına geçen mükelleflerin e-Deftere geçme zorunluluğu bulunmamaktadır.

e-Deftere geçiş zorunluluğu yalnızca Elektronik Fatura uygulamasına zorunlu geçiş yapan mükellefler içindir.